Tiskovna konferenca TIMSS 2015
Tiskovna konferenca Pedagoškega inštituta ob prvi objavi rezultatov Mednarodne raziskave trendov znanja matematike in naravoslovja, TIMSS 2015 in TIMSS Advanced 2015 je bila 29. novembra 2016 na Pedagoškem inštitutu v Ljubljani.
Štiriletna mednarodna raziskava med četrtošolci in osmošolci osnovne šole ter matematike in fizike med maturanti je v šesti izvedbi izmerila 20-letne trende v znanju in dejavnikih pridobivanja znanja matematike in naravoslovja v šoli in z učenjem doma.
- Mednarodne primerjave so prikazale odlično znanje slovenskih učencev in dijakov.
- Osmošolci so se v naravoslovju uvrstili med prvih držav in hkrati med daljnoazijske države.
- Maturanti, ki so se pripravljali na maturo iz fizike, so dosegli najvišji fizikalni dosežek med vsemi sodelujočimi. Tudi gimnazijci, ki so se pripravljali na maturo iz matematike na višji ravni, so dosegli med vsemi sodelujočimi populacijami najvišji matematični dosežek. Oboji so pokazali večje znanje od ruskih, ameriških, norveških, švedskih, portugalskih, italijanskih in libanonskih dijakov, ki se v svojih državah učijo najzahtevnejšo matematiko in fiziko.
- Znanje vseh, četrtošolcev in osmošolcev, v matematki in naravoslovju se je povečalo, od leta 1995 do 2015 so narasli deleži učencev, ki so dosegli osnovno, srednje, visoko in najvišje znanje, naraslo je znanje sklepanja in reševanja problemov in vseh vsebinskih področij.
- Raziskava pokazala tudi nekaj manj razveseljivih izsledkov, kot je to, da učenci in dijaki nimajo radi učenja matematike, naravoslovja in fizike, predvsem pa se ga mnogo manj radi učijo kot v drugih podobnih državah
- Podatki tudi kažejo, da bodo uspešni mladi znanje odnesli v univerzitetne študije, ki so povezani z znanjem matematike in naravoslovja (STEM) in se tudi želijo zaposliti v poklicih, kjer bodo to znanje uporabljali.
Mednarodna predstavitev rezultatov:
Slovenski rezultati
- Predstavitev prvih TIMSS 2015 izsledkov,
- Plakat z rezultati, TIMSS 15 izjava za medije,
- TIMSS 2015 povzetki.
Zahvaljujemo se učencem, učenkam, dijakinjam in dijakom ter njihovim učiteljem, ki so s svojim trudim dosegli tako lep zaključek 20-letnega merjenja trendov znanja !