Izhodišča raziskave
Vsebinskim izhodiščem raziskave v slovenskem jeziku smo dodali poglavje o pojasnjevalnih dejavnikih znanja, ki jih v TIMSS zbiramo z vprašalniki za učence, učitelje, starše in šole. Izhodišča tako v prvem delu prinašajo pregled matematičnih in naravoslovnih vsebin, ki so podlaga nalogam v preizkusih znanja. Vsebine so bile mednarodno dogovorjene po obsežnih nacionalnih analizah kurikulov sodelujočih držav. Novost tokratne izvedbe je uvedba prilagojene zahtevnosti preizkusov znanja. To pomeni, da bodo različno zahtevni preizkusi znanja v vsaki državi med učence razdeljeni v različnih deležih in s tem prilagodili zahtevnost preizkusov znanja v državi povprečni ravni znanja njenih učencev. Ugotavljamo, da slovenski učni načrt slovenskim učencem ne zagotavlja priložnosti za učenje precej snovi, ki jo pričakuje merjenje znanja TIMSS, čeprav za sedaj Slovenija še spada med povprečne uspešne države. Zaostajanje učne snovi za drugimi državami je že predmet nadaljnjega raziskovanja v okviru nacionalne izpeljave raziskave TIMSS.