Primerjava bralne pismenosti, znanja matematike in naravoslovja

Raziskava PIRLS meri bralno pismenost učenk in učencev četrtega razreda na podoben način, kot TIMSS meri matematično in naravoslovno znanje otrok.

V letu 2011 sta se 4-letni cikel raziskave TIMSS in 5-letni cikel raziskave PIRLS ujela. Skoraj 40 držav je izkoristilo možnost neposredne primerjave vseh dosežkov svojih učencev in v obe raziskavi vključilo isti vzorec otrok. Otroci so v dveh zaporednih dneh reševali preizkus PIRLS in preizkus TIMSS ter odgovorili na en skupen vprašalnik o učenju vseh treh predmetnih področij. Učitelji v četrtem razredu so v večini držav razredni učitelji, ki so odgovorili na skupen vprašalnik o poučevanju branja, matematike in naravoslovja. Za TIMSS pa so tokrat posebej dragoceni podatki iz vprašalnika za starše, ki je redni del raziskave PIRLS, ne pa TIMSS. Z njim se zbirajo informacije o podpori staršev pri bralnih aktivnostih otrok od predšolske dobe dalje. Vprašalnik je bil letos razširjen z vprašanji staršem o matematičnih in naravoslovnih aktivnostih otrok doma ter o znanju otrok, preden so vstopili v šolo. Vsi podatki skupaj omogočajo poglobljene analize razlogov za razlike v dosežkih tako znotraj držav, kakor med državami.

Primerjava vseh treh področij znanja je nov raziskovalni izziv za obe raziskavi. Za poročanje je bila razvita nova metodologija določanja bralne zahtevnosti matematičnim in naravoslovnim nalogam. Opravljene so bile analize razlik v posameznam znanju med učenci v vsaki državi in pojasnjene razlike v znanju matematike in naravoslovja med slabšimi in boljšimi bralci ter na bralno različno zahtevnih nalogah.

Poročilo v knjižni obliki (pdf) je dosegljivo tu: https://timssandpirls.bc.edu/timsspirls2011/international-database.html

(Skupno 50 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...